اخبار داخلی
شماره: 426
1390/11/01 - 09:37
سهم 25 درصدي ايران در توليدات علمي زيست فناوري منطقه

رييس پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري از سهم 25 درصدي ايران در توليد مقالات زيست فناوري منطقه خبر داد.

به گزارش بنیان؛  دكتر صاحب قدم لطفي در گفت‌وگو با ايسنا،‌ اظهار كرد: ايران در زيست فناوري بر اساس شاخص‌هاي اعتباري شامل توليد مقالات، H-index و تعداد ارجاعات بر اساس اطلاعات سايت سايمگو رتبه چهاردهم جهان را به دست آورده و اين در حالي است كه در سال 2010 ايران در جايگاه هجدهم جهان قرار داشته است.

وي تصريح كرد: البته ايران در سال 2009 از لحاظ تعداد مقالات زيست فناوري پس از تركيه و رژيم اشغالگر قدس در رتبه سوم منطقه بود اما در سال 2010 توانست به مقام دوم ارتقاء يابد و در نهايت در سال 2011 ايران موفق به كسب رتبه اول زيست فناوري منطقه شد.

دبير ستاد توسعه زيست فناوري تصريح كرد: همچنين بر اساس اطلاعات سايت سايمگو 25 درصد مقالات زيست فناوري منطقه و يك درصد مقالات جهان در اين حوزه متعلق به ايران است.

لطفي با بيان اينكه مركز منطقه‌يي اخلاق زيستي و ايمني زيستي در ايران راه اندازي مي‌شود، گفت: پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري عضو سازمان يونيدو سازمان ملل است و يكي از مراكز عضو اين سازمان، مركز بين‌المللي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري است. ايران به همراه 61 كشور ديگر عضو اين مركز هستند كه در مقابل پرداخت حق عضويت از خدمات پژوهشي و علمي مانند بورس و دوره‌هاي كوتاه مدت آموزشي استفاده مي‌كنند.

رييس پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيك و زيست فناوري تصريح كرد: در اين راستا پژوهشگاه تلاش كرد كه مركز منطقه‌يي اخلاق زيستي و ايمني زيستي با حمايت اين مركز در ايران راه‌اندازي كنيم تا با برند اين مركز به طور مشترك دوره‌هايي در زمينه اخلاق زيستي و ايمني زيستي در ايران برگزار كنيم.

وي ادامه داد: توافق اوليه راه‌اندازي اين مركز پس از سه سال تلاش از مركز بين‌المللي دريافت شده است كه در پژوهشگاه مهندسي ژنتيك و زيست فناوري شكل بگيرد تا از اين پس فعاليت‌هاي مشترك علمي و تحقيقاتي صورت بگيرد.
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved